Vize

Proč vznikly „Školy v pohybu“?

Proč vznikly „Školy v pohybu“?

Program “Školy v pohybu” jsme vystavěli s úžasnou představou školy – učící se organizace.

Školy, kde každý učitel usiluje o to být tím nejlepším možným průvodcem dětí vzděláváním a jako takový je jim vzorem vzdělávajícího se a rozvíjejícího profesionála.

Školy, kde pedagogové spolu diskutují, plánují a cíleně zdokonalují obsah, metodiku a organizaci výuky, hodnocení, přístupy k dětem, hledají způsoby vzájemné profesní podpory.

Kde program „Školy v pohybu“ pomáhá?

Kde program „Školy v pohybu“ pomáhá?

Program „Školy v pohybu“ pomáhá tam, kde vedení, pedagogům, rodičům a zřizovateli záleží na tom takovou školu mít. Školu, kde je důležité každé dítě.  Kde je cílem, aby každé dítě prožívalo ve škole často osobní úspěch, každé mělo prostor a čas poznat kým je, co je zajímá a aby si udrželo přirozenou chuť poznávat a učit se nové.

Kdo program může využít?

Kdo program může využít?

Jste ředitel/ka školy a potřebujete pomoci s vyjasněním vize, hodnot a priorit školy napříč celým sborem, vyladit očekávání s rodiči, nebo se chystáte realizovat hlubší organizační změnu, která povede k zvýšení kvality školy?

Jste skupina rodičů, která má výhrady k zaměření školy či ke kvalitě vzdělávání vašich dětí a chcete vaší škole nabídnout konstruktivní řešení?

Jste zástupce zřizovatele a vaše škola vám připadá tak trochu bez vize?

Ušito na míru

Ušito na míru

Každá škola je jiná, je v jiné situaci. Proto s každou školou stavíme individuální interní projekt. Externí podpora je realizována jen v nezbytné míře. Některé kroky škola zvládne sama, některé může již mít hotové.

Ideální čas na realizaci změnového projektu je od dvou do tří, výjimečně až do pěti let. Záleží to na aktuální situaci ve sboru (především ochotě ke změnám), velikosti pedagogického sboru, jeho kultuře, na řídícím stylu vedení, časových i finančních možnostech ad.

Reálný dopad

Reálný dopad

Většina programů začíná a končí u vzdělávání pedagogů (vedení) škol. „Školy v pohybu“ zařazují specifické vzdělávání až v okamžiku, kdy se dohodneme, jakou kvalitu chceme ve škole realizovat a víme, jak nám k tomu vzdělávání dopomůže. Provedeme školu hlubokou, netriviální změnou. Naprostá většina pedagogů bude změnu hodnotit jako přínosnou pro svoji práci. Vedení školy se přesvědčí, že pozitivní změny jsou možné a naučí se změny strukturovaně řídit.
Zkušenost

Zkušenost

Programem „Školy v pohybu“ v různých projektech prošlo doteď (konec roku 2014) 35 dosti různorodých škol. Jedna má pět pedagogů, jiná šedesát. Některé jsou vnímány jako výběrové, jiná má pověst školy pro hloupé, přestože (nebo protože) nadstandardně zvládá kvalitní péči o děti s těžšími hendikepy i bez nich. Jsou tu školy vesnické, kde sehnat dobrého a kvalifikovaného učitele je potíž, přesto by se od nich 90% škol mohlo učit jak individualizovat výuku nebo školy, které úspěšně bojují s fatálním poklesem počtu dětí. Nabízený program je výsledkem těchto velmi pestrých zkušeností.

Jak postupujeme

Reference

V Libereckém kraji proběhly dva projekty Školy v pohybu v letech 2008 – 2011.

Zapojilo se do nich celkem 17 škol.

Informace o obou projektech naleznete na této stránce.

Školy v pohybu v Libereckém kraji

Zapojené školy: ZŠ a MŠ Sezimovo Ústí, 9. května, ZŠ a MŠ Sezimovo Ústí, Školní nám., ZŠ Planá nad Lužnicí, ZŠ a MŠ Frymburk, ZŠ a MŠ Záhoří, ZŠ Soběslav, ZŠ Plešivec Český Krumlov, ZŠ při DPN Opařany.

Projekt probíhal v letech 2013-2014.

Informace o projektu naleznete na jeho stránkách.

Školy v pohybu v Jihočeském kraji

Zapojené školy: ZŠ Dublovice; ZŠ Dymokury; ZŠ Chraštice; ZŠ Jana Palacha, Kutná Hora; ZŠ Žižkov, Kutná Hora; ZŠ Krásná Hora; ZŠ, Dukelská, Mladá Boleslav; ZŠ Milovice; ZŠ Plaňany; ZŠ Všenory.

Projekt probíhal v letech 2012-2014.

Informace o projektu naleznete na jeho stránkách.

Školy v pohybu ve Středočeském kraji

Ceny

Tým

Mgr. Milan Kotík

  • garant programu Školy v pohybu
  • statutární zástupce Aisis o.s.
  • certifikovaný projektový manažer
  • konzultant vedení škol
  • 10 let zkušeností s řízením vzdělávací instituce
  • milan.kotik@aisis.cz
  • +420 731 191 977

PhDr. Jaroslav Jindra

  • lektor a facilitátor
  • konzultant managementu
  • má zkušenosti s řízením vzdělávací instituce
  • řídí e-learningový vzdělávací portál eStudovna
  • tutor, autor mnoha e-learningových textů
  • vytvořil a řídí on-line hodnotící nástroj How2Know pro evaluaci organizací a hodnocení úrovně
    kompetencí

Andrea Slepičková

  • koordinátorka programu Školy v pohybu
  • svp@aisis.cz
  • +420 312 245 818
  • +420 773 350 368

Mgr. Andrea Vedralová

  • současná ředitelka školy
  • bohaté zkušenosti s řízením a externí podporou rozličných škol
  • lektorka , konzultantka, metodička

Kontakt